FANDOM

Tällä sivulla on Justine DLC:n aikana löydetyt laput. Suomennokset eivät ole virallisia, englanniksi laput löytyvät täältä.

Sellit Muokkaa

Uusi suunnitelma Muokkaa

"22. huhtikuuta, 1858

Tervehdys, Marot Sûreté Nationale:n valvoja,

Kuten hyvin tiedät, pääpoliisi Calaisissa on hylännyt pyyntöni tavoitella Justine Florbelleä poikani varastamisen takia. Heidän suhteensa alkamisesta lähtien Alois, poikani, on hylännyt velvollisuutensa perhettänsä kohtaan ja on epäonnistunut seurata uraansa. Koska laki näyttää olevan kykenemätön löytämään rikoksen neiti Justinen valtakunnassa, pyydän sinua palauttamaan Tohtori Victor Fournierin myöhemmin tällä viikolla. Hän on kunnioitettu psykiatri, ekspertti ihmispsyykkeessä ja uskoo että hänellä saattaisi olla laillinen tapa vangita naisen. Jos tohtori kykenee diagnosoimaan hänet hysteeriseksi, se pystyisi tarjoamaan sinulle riittoisan syyn lukitsemaan hänet.

Luotan sinuun ja toimintasi ei petä meitä.

Sydämellisesti, Lucien Racine."

Rakkauskirje Muokkaa

"Justine, rakkaani, tiedän etten ole yhtä lahjakas kuin Malo, tai yhtä vahva kuin Basile, mutta olen varma rakkauteni olevan aidompaa. Eivätkö arpeni kerro sitä sinulle? Jatkan viiltelemistä niin kauan, kuin se sinua miellyttää. Tappaisin jopa Basilen, jos niin tahtoisit. Tiedän sinun sanovan, että pidät siitä, mutta hän satuttaa sinua. Houkuttelen hänet juomaan Bromidiä. Justine-raukka. Voin auttaa sinua, pyydä vain minua auttamaan.

-Aloïs"

Sanomalehti artikkeli - 19. maaliskuuta 1858 Muokkaa

"Irvikuva Konservatoriolla

Moni pariisilainen oli koolla eilis iltana nauttimassa viululahjakkuudesta, Malo de Vignystä. Sen piti olla valtava ensi-ilta useamman uudella laulun sovituksella veikko sovittelijalta, George Bizetiltä, mutta ilta olikin odottamaton.

Nuori Malo de Vigny oli näkyvästi juovuksissa. Hänen viulunsa itki kun jousi nytkähteli kielien päällä. Yleisö näytti antavan ensin anteeksi, mutta pian he alkoivat buuata miestä pois lavalta, kun hän mitätöi rakastettua laulua, La rose et l'abeille. Stressi ilmeisesti sai miehen valtaansa, joka heitti jousensa yleisöön ja viimein sammui lavalle.

Neiti Justine Florbelle, joka huhujen mukaan on romanttisesti sekaantunut Herra de Vignyyn, näytti olevan huvittunut, ja neidin kaksi ystävää, Basile Giroux ja Alois Racine kantoivat hänet pois lavalta.

Tapahtuma pelastettiin muilla muusikoilla Konservatoriolla, jotka pystyivät esittämään mitä ilahduttavimman improvoisoidun esityksen Malon poissaolon johdoksi. Yleisö kylpi heidän pelastajansa ylistyksillään."

Kirjasto Muokkaa

Tulokset Muokkaa

"Kokeet ovat menneet hyvin. Pitkällä tähätimellä kokeilemme Valo Laatikkoa. Antaen Justinen valita dia-kuvat, oleellisesti mielialansa mukaan, joka päivä on hyvä tapa nähdä hänen mielensä kokonais-kehityksen. Hän epäilyksettä lukee asioita dia-kuviin, jota en ollut osannut ennustaa. Hänen merkittävän mielikuvituksensa ansiosta hahmot muutuvat oikeastaan lähes mihin vain ja hän pystyy sujuvasti niukentamaan kaikki kokemuksensa vain yhteen neljästä dia-kuvista.

Käyttäen Pulma Laatikkoa, on saatu paljastettua sen olevan vaikempi koska Justine on aina valinnut samat kaksi dia-kuvaa, jotka katsovat samaan suuntaan. Olen kysynyt miksi juuri ne, mutta hän ei näytä tajuavan, mitä tarkoitan."

Herbertin kirje Muokkaa

"12. tammikuuta 1839

Rakkahin Herra Florbelle,

Olen pahoillani kuullessani tyttäresi Justinen kohtuuttomasta käytöksestä. Voitte olla varmoja, että tämä ei vähennä työtäsi eikä vie ajatusta luonnollisen mielen kehityksestä oppimisalana. Minulla on monia tutkijoita täällä Lontoossa, jotka ovat lumoissaan hypoteesistäsi."