Amnesia Wiki
Advertisement

Work in progress[]

Lappuja löytää ympäri Brennenburgin linnaa, ja ne antavat tietoa tapahtumista. Laput ovat vapaasti suomennettu. Englannin kieliset laput löydät täältä, sivu avautuu uuteen välilehteen.

Vanhat arkistot[]

Danielin viesti itselleen[]

"Elokuun 19. 1839

Toivoisin voivani kysyä sinulta kuinka paljon muistat. En tiedä jääkö mitään jäljelle sen jälkeen kun juon tämän juoman. Älä pelkää Daniel. En voi kertoa miksi, mutta tiedä tämä..Minä valitsin unohtaa. Yritä olla rauhallinen siinä. Kaikelle on tarkoitus ja sinä olet minun ainut mahdollisuuteni laittamaan asiat kuntoon. Jos jumala sen suo, Brennenburgin Alexanderin nimi herättää sinussa vihaa. Jos ei, tämä kuulostaa hirveältä. Mene Inner Sanctumiin, etsi Alexander ja tapa hänet. Hänen kehonsa on heikko ja vanha, ja sinun, nuori ja vahva. Hänestä ei ole mitään vastusta. Yksi juttu vielä. Varjo seuraa sinua. Se on elävä painajainen, tuhoten todellisuuden. Olen yrittänyt kaikkea ja mitään ei ole tehtävissä. Sinun pitää paeta niin kauan kuin voit. Lunastakoon meidät molemmat Daniel. Putoa pimeyteen jossa Alexander odottaa ja murhaa hänet.

Entinen minäsi,

Daniel."

Arkistot[]

Wilhelmin sopimus[]

"Minä täten tarjoan täyden huomioni sekä palveluni Alexanderille, Brennenburgin paronille. Tämän sopimuksen voimassaoloaika on yhteensä kolme vuotta, kunnes vapauteni saapuu luokseni. Sen lisäksi paroni Alexander on luvannut mainita nimeni Preussin korkeammalle hoville sekä The Order of The Black Eaglelle.

Kukaan ei saa rikkoa tätä sopimusta.

Wilhelm, Gerichin talosta."

Paikallinen kansanperinne[]

"Altsadt ja Brennenburgin linna, 1801

Toinen alue, jolla on paljon taustaa, on Altsadt, joka sijaitsee syvällä itä-Preussin metsässä. Vuosisatojen ajan Brennenburgin linnan sekä pikkukylän ympärillä on ollut eri tarinoita. Hiljaiset metsäverhotut vuoret sekä hajallaan olevat järvet muodostavat kuvankauniin alueen, vaikkakin pimeä vainoaa aluetta. Kysy joltakin paikalliselta, vastaukseksi saat todisteen siitä, miten laajalti taikausko leviää. Jokaisen matkustajan pitäisi hemmotella itseään kyseisellä keskustelulla koska se varmasti toimii hyvänä viihteenä. Kaikilla niillä on kuitenkin omat käänteensä ja palaavat motiivinsa.

Keräilijät

Tämä tarina sai alkunsa Kolmikymmenvuotisesta sodasta. On sanottu, että sotilaat jotka luopuivat velvollisuuksistaa, eksyivät kylmään, pimeään metsään, kirottiin vaeltamaan teitä. Heidän saastuneiden sielujensa pilaamat ruumiit ovat jättäneet heidät runneiluiksi ja tyhjiksi. Monet ovat nähneet ne vuosien saatossa, kuvaillen niitä hirveiksi. Ne liikkuvat ääneti metsien läpi, välttäen näkijöitä. Näitä kutsutaan Keräiliöiksi, jotka seuraavat jonkinlaista päämäärää, ryöväten eläviä olentoja. Heidän saaliinsa kamppailun voi kuulla säkissä, joita Keräilijät vetävät takanaan. Minkälaista synkkää kaavaa he seuraavat?

Kumoamaton vierailu

Heinrich Corneilus Agrippa, hyvin tunnettu ja sivistynyt, vieraili Altsadtissa 1500-luvun alussa. Hän oleskeli paikallisessa majatalossa noin kaksi viikkoa, samalla etsien valtakunnan raunioita. Oleskelunsa aikana, moni merkittävä yhteiskunnan jäsen huomasi tämän ja Agrippa mainittiin useammassa asiakirjassa tuona aikana. Eräänä päivänä hän lähti tutkimaan pesää luoteisradoilla, jonka jälkeen miestä ei nähty enää koskaan. Agrippa kuoli noin kymmenen vuotta myöhemmin Grenoblessa. Hän ei enää ikinä aikonut käydä Altsadtissa, joka saa miettimään; mitä hänelle kävi? Kuka oli tämä mysteerinen mies, joka vieraili unisessa pikkukylässä ja mitä hänelle kävi?

Kuolematon paroni

Brennenburgin paroni elää huimaa elämää perheensä kanssa linnassa, joka on lähellä Altsadtia ja kuten useimmat aatelissyntyiset, huhut sisältyvät myös pakettiin. Pieni historian tukiminen paljastaa linnan palaneen 1500-luvulla. Alexander, aatelismies Reininmaalta, rakennutti sen kuitenkin uudelleen väittäen olevansa Preussin suojelija. Hän auttoi seudun kukoistamisessa ja pysy suosittuna koko oletetun elinikänsä ajan. Perhe on aina ollut salamyhkäinen, kun kyse on suvusta ja perinteestä, tämän takia Alexanderin syntymää ja kuolemaa sekä hänen jälkikasvua ei ole kirjattu kunnolla minnekkään. Tästä onkin syntynyt idea, että paroni on se sama paroni, joka saapui tänne lähes 300 vuotta sitten lännestä, eli miehityksen ajan ja liittyi himoittuun Order of The Black Eagleen muiden historian suurien johtajien kanssa."

Puheenollen Viinikellarin sulusta[]

"Wilhelm ja hänen typerät miehensä ovat vaarantaneet tutkimuksiani liian kauan käsitellen vankeja huolimattomasti. Sheriffi tarkkailee metsän reunalla ja tappaa luotettavia palvelijoitani. On vain ajan kysymys, milloin he seuraavat verireittiä Brennenburgiin. Minun täytyy lukita Wilhelm miehineen viinikellariin välttääkseni julkisia tutkimuksia. Viinikellari siis suljetaan, kunnes asia on loppuun käsitelty. Joko kuninkaan miehet lähtevät tai nääntyät nälkään.

Ehkä juotan heille hieman viiniä, se kaikessa järjessään voisi ratkaista kummankin ongelmani."

Viinikellari[]

Wilhelmin viimeiset sanat[]

"Nimeni on Wilhelm, Gerichin talosta. Nämä ovat viimeiset sanani, tunnustukseni ja testamenttini. Kaksi vuotta sitten minut kutsuttiin Brennenburgin linnaan. Kuten suurin osa aristokratiasta, olin utelias mitä tämä oletettu ritari halusi minulta ja hyväksyin kutsun. Paroni oli ystävällinen ja tarjosi minulle sopimusta.

Minulle valkeni, että pyynnön luonteenlaatu oli alhainen ja syy, miksi minut valittiin oli menneisyyteni hölmöydet, eivätkä kunniamerkit mitä sain ollessani sotilas. Minun piti kidnapata terveitä ihmisiä hänen hienoisen päähänpistonsa takia, ja minun täytyi tehdä niin ilman kyseenalaistamista. Vastapalveluksena hän osoittaisi luonteenlaatuni korkeammalle hoville, yleentääkseen arvoani jalon yhteiskunnan sisällä. Haluaisin väittää, että kamppailin päätöksen kanssa, mutta se tuli nopeasti ja otin pyynnön vastaan täysin rinnoin.

Siitä päivästä lähtien olen vienyt miehiä, naisia ja lapsia Brennenburgiin. En muista kuinka monta, mutta niitä oli monia, jopa sata. Kenestäkään heistä ei enää ikinä kuultu tai nähty uudelleen.

Tänä iltana paroni on kutsunut mieheni ja minut alas Viinikellariin juhlistamaan työtämme. Minulla oli epäilykseni, kun laskeuduimme rappuset alas Viinikellariin, mutta hän vaati tätä ehdointahdoin ja hän nosti maljan kanssamme. Viini maistui hyvältä ja mieheni joivat sitä ilman hillintää.

Niin alkoi syntiemme rangaistus. Paroni on lukinnut meidät tänne ja palannut yläkertaan. Anna anteeksi mitä olen tehnyt. Olin heikko ja lankesin hänen pirullisiin töihin. Mieheni huutavat, heidän takkuiset luunsa ovat lävistäneet heidän ihonsa. Tuntuu, kuin sisäelimeni kapinoisivat Jumalan antamaa luontoa vastaan. Veri on alkanut valumaan silmistäni, enkä voi enää..."

Laboratorio[]

Ennenaikainen alkemia kokeilu[]

"Tämä on minun kolmas kertani, kun yritän tehdä keinotekoista Vitaeta. Edeltävistä seoksista puuttui tarvitsevani väkevyys, mutta tunnen olevani lähellä. Kalamiini ja orpimentti ovat levottomia ja kupriitti yhdistää ne hyvin. Tällä kertaa yritän tehdä kuningasvettä typpihapon sijaan siinä toivossa, että se auttaisi saamaan tasaisemman liuoksen.

Koe epäonnistui. Liuos oli erittäin hapan ja osottautui käyttämättömäksi mihinkään muuhun käyttöön, kuin pesuaineeksi. Orgaaninen kudos reagoi erittäin rajusti liuoksen kanssa, ja sitä pitäisi käsitellä erittäin huolellisesti. Voin ehkä käyttää reseptiä, mutta olen menettämässä toivoni sen suhteen että löydän ratkaisua ongelmaani."

Kemikaalinen muutto[]

"Kunnollisen savupiipun puute on aiheuttanut vahinkoa muihin vähemmän vakaisiin ainesosiin varastossa. Jotkut näyttävät olevan kunnossa, mutta suurinosa näyttää olevan vahingoittuneita. Teen mitä kykenen ja siirrän ne viinikellariin."

Varasto[]

Räjähdysherkän seoksen suhteen[]

"Alexander,

Olen valmistanut räjähteet joita tarvitsit tulvan kuivattamiseen. On erittäin tärkeää, että seosta käsitellään huolellisesti. Kerrothan tämän kana-aivo palvelijoillesi ennenkuin jatkat suunnitelmiasi. Nesteet eivät räjähdä itsestään ja niitä pitäisi säilyttää erillään uusien onnettomuuksien estämiseksi. Olen järjestänyt kaksi suurta vatia viereiseen huoneeseen ainesosien kera. Sinun täytyy vain sekoittaa nesteet ja olet valmis.

Agrippa"

Mikäli tankoja puuttuu[]

"Jos kolmen tangon sarja on puutteellinen, yksi tangoista, joka voi toimia hissin hajotessa, löytyy työhuoneesta. Käyttäkää kaikkia varastosta löytyviä tankoja, ellei työhuoneen korjattua tankoa ole pakollista käyttää."

Työhuone[]

Kirje Kuulan löytämisen suhteen[]

"Luotetuimmalle oppilaalleni sekä ystävälleni Johann Weyerille.

Matkustaessani Preussin metsien läpi kesällä, erittäin merkittävä asia tapahtui. Löysin vihdoinkin yhden kuulista, joita olen etsiny viimeiset kaksikymmentä vuotta. Se oli käsittämätöntä. Kaikki oli niin kuin kerroin, maanalainen temppeli jonka kruunasi yliluonnollinen artefakti. Kuula oli tarpeeksi iso kupin muotoisiin käsiini ja sen koostumus oli sileä sekä repaleinen - väri oli haalea ja samaan aikaan runsas. Kuulan kontrasti ei kerro tarpeeksi sen luonteesta.

Pysyttelin lähistöllä olevassa kylässä, Altsadtissa, seuraten vanhanaikaista polkua, kunnes löysin luolan. Menin sisälle ja yhtäkkiä pystyin todistamaan Kuulien totuuden - ne olivat oikeita.

Kuten voit ymmärtää, tämä on elämäni tärkein löydös, mutta se on myös muuttunut elämäni suurimmaksi peloksi. Saapuessani maanalaiseen kammioon, tuntui siltä kuin olisin tunkeutunut sinne. Uteliaisuuteni takia tein parhaani taistellakseni tätä tuntemusta vastaan ja hain Kuulan. Ryntäsin pois kammiosta, pois metsään. Tuntui siltä kuin jokin olisi seurannut minua, ajaen minua takaa äänekkäästi. Se peto, Kuulan suojelija, oli armoton.

Löysin itseni rotkolta, jonka lähettyvillä näin muutaman miehen kalastamassa läheisen järven äärellä. Yritin varoittaa heitä paetessani, mutta he pysyttelivät paikoillaan. Kuullessani kivun huudon kaikuvan laakson läpi, tunsin valtavan helpotuksen tunteen, ajatellen että säästyisin.

Yhtäkkiä hohtavan sininen valo nielaisi minut ja metsän värit huuhtouituivat silmieni edessä. Jatkoin juoksemista synkässä ympäristössä, puut olivat muuttuneet hiilenmustaksi ja lehdet tuhkaksi, maa muuttui sameaksi vedeksi. Juoksin läpi kastetun maan, kun hehkuva hiillos näytti tien nousutuuleen. Pystyin kuulemaan huutoja kaukaisuudessa, liityin mukaan, kun kipu ja pelko ottivat minut valtaansa. Kaaduin maahan haukkoen ilmaa.

Tämän varmasti täytyy kuulostaa oudolta, mutta minua kannettiin kilometri tolkulla Alppien poikki nurmikentälle Genovan läheisyyteen. Suojelija otti Kuulan minulta, mutta silti tähän päivään asti pelkään sen paluuta. Joskus öisin makaan hereillä kuunnellen ulvovaa itkua, jota kuulin metsässä. Tuosta päivästä on jo melkein vuosikymmen aikaa, enkä vieläkään ole kyvennyt kirjoittamaan siitä.

Viimeksi kun puhuimme, kerroit kiinnostuksestasi sekä meneillään olevasta tutkimuksestasi myyttisien Kuulien suhteen, tajusin olevani sinulle totuuden velkaa siitä, mitä Altstadtissa tapahtui.

Ystäväsi ja mentorisi,

Heinrich Cornelius Agrippa"

Eläinkokeet[]

"Canis Lupus Familiaris, 1658, Huhtikuun 12.

Lyhyen tutkimuksen jälkeen selviää, että ihmisten keskuudessa havaittu levottomuus löytyy myös löytyy tästä koirasta. Pelko ja kipu aiheuttavat stressiä, mikä laukaisee endogeenisen vasteen, aiheuttaen eläimen puhkeamaan energiasta. Uskon että sen aivoissa tuotetaan katalyyttia. On vaikea määrittää tarkasti missä ja mitä se on, mutta voin tuntea sen, se haiskahtaa kosmiselta synnyltä.

Energian keräämisessä on kuitenkin luontainen ongelma, koska koira varmasti kuolee siitä. Minun täytyy hioa kidutusprosessi saadakseni työn tehtyä. Täytyy tehdä enemmän kokeita, näyttää kuitenkin siltä että vain ihmiset pystyvät tuottamaan tarvittavan määrän. Heidän kykynsä ymmärtää menetelmän vakavuutta saatta viime kädessä lisätä kokemusta kauhusta."

Anatomian rajat[]

"1658, Tammikuun 9.

Lisää pettymyksiä. Muinaistutkijan viimeisimmät löydökset eivät tuottaneet tulosta. En edelleenkään pysty käsittämään elämän sisäistä toimintaa tai sen suhdetta voimaan, jonka tunnen sen sisällä. Aion lukea enemmän kirjoja aiheesta, mutta uskon sen olevan turhaa. Koska tästä aiheesta ei ole tehty tarpeeksi tutkimuksia, on minun tehtävä se itse. On selvää, että ihmiset säteilevät enemmän energiaa kuin tarvitsen, mutta toivon että eläimet ovat tarpeeksi, koska niiden hankkiminen osottautuu helpommaksi."

Hissin koneiston ohjeet[]

"Jos hissi hajoaa taas, varmista, että käytät höyrykonetta paineen luomiseksi, ennen kuin ohjaat sen koneistoon.

Säädä vipuja että saat oikean määrän painetta kammioon. Mittareiden pitäisi näyttää: 8 ylös, 8 alas.

Varmista, että virtaus on seuraavan lainen:

- Trinity höyrysauva

- Nelivaiheinen voimakkuus

- Täysi höyryvirtaus

Huomioithan, että jos sauvat eivät ole oikeilla paikoilla, ei koneisto aio toimia."

Konehuone[]

Konevarusteiden muistio[]

"Huomioithan että varastosta löytyy vain kaksi sauvaa hissin koneistoon. Varmista, että heität pois vain huonokuntoiset sauvat ja säilytät ehjiä työhuoneessa siltä varalta, jos muut hajoavat."

Ruumishuone[]

Ruttoaalto[]

"Selittämättömät kuolemat palvelijoiden ja vankien keskuudessa on nyt viimein ratkaistu. Näyttää siltä, että viemärissä, joka hiljattain avattiin kuljetusten käyttöön, kasvaa myrkkysieniä.

Urhit näyttävät kärsineen todella nopeasta sairauden puhkeamisesta. Jotkut työntekijöistäni, minä lukaanmukien, onneksemme säästyimme tältä, mutta on päivänselvää että tämä hidastaa edistymistä. Vangit kuolevat nopeasti ja niiden Vitaesta puuttuu tarvittava puhti.

Minun täytynee aloittaa rokotteen valmistelu välittömästi."

Rokotetestit[]

"Rokotteen avulla mieheni voivat nyt työskennellä viemärissä, vaikkakin siellä edelleen kasvaa myrkkysieniä. On kuitenki valitettavaa, että vain muutama miehistäni ovat selvinneet toimenpiteen osottautuessa hankalaksi. Muut todennäköisesti kuolevat ja ajanmyötä joudun luomaan heitä enemmän pitääkseni kokeiluni käynnissä.

Huomioithan, että rokotettu veri toimii suojana tarpeeksi pitkään, että voit kulkea viemärin lävitse ilman tartuntariskiä. Se sopii tarpeeksi hyvin vankien kuljettamiseksi."

Nave[]

Agrippa kanavoi Weyeria[]

"Weyer piikittelee minua toiselta puolelta. Luotin häneen, kun kerroin hänelle totuuden työskentelyni suhteen, mutta silti hän vaatii Agrippan vapauttamista. Se, kuinka näin viisas mies voikaan näyttää myötätunnon puutteita, oksettaa minua. En vain kykene lähtemään Agrippan luota näiden vuosisatojen jälkeen, hän on ainoa linkki maailmojen välillä.

Weyer väittää yrittävänsä parhaansa mukaan pelastaakseen minut maanpaolta, mutta tarvitsee minun vapauttavan Agrippan ensin. Jos hän voi taata onnistumisen, voisin suostua, mutta kuinka voisin erota Agrippasta, jos lähtöni tämän takia epäonnistuisi. Tiedän, mihin he pystyvän, olen nähnyt heidän petokset.

Optimismi on toivoton tunne, mutta minun on pidettävä se yllä. Valmistelen Agrippan vapauttamisen.

Jotta voin vapauttaa Agrippan ilman, että hän kuolee, minun tulee Weyerin mukaan syöttää Agrippalle seos, joka sisältää halvaannuttavan osan, Vitaeta sekä tampteria.

Myrkylliset sienet todennäköisesti toimivat halvaannuttajana, jos vain löydän sisäisen rauhasen tarpeeksi suuresta näytteestä. Choirissa vaikuttaisi olevan rikas maaperä tätä varten. Minun pitäisi sitten pystyä poimia sisältö oikeiden työkalujen kanssa.

Vitaen voi normaaliin tapaan kerätä tuskaa kärsineen henkilön verestä. Minun täytyy vain kerätä tarpeeksi suuri määrä tislaamista varten. Muista kerätä seuraavassa kidutussessiossa.

Tampterin kerääminen tulee olemaan vaikeaa. En usko, että se on olemassa tässä maailmassa. Sanan kirjoittaminen näillä kirjaimilla tuntuu väärältä. Olen varma, että se on vedessä olevan Kaernkin sylkeä. Täytynee puhua Weyerin kanssa, hänen tulee löytää isäntä tälle hirviölle. Asianmukaisesti valmistettu kaivo sopii hyvin sille asuinpaikaksi."

Advertisement