FANDOM

1631468-daniel

Piirretty kuva Danielistä

Amnesia: The Dark Descentin päähenkilö jota pelaaja ohjaa. Pelissä Danielistä ei näytetä muuta kuin käsi. Daniel kärsii Muistinmenetyksestä ja saa välillä takaumia. Daniel ei tiedä kuka on eikä miten hän tuli tähän paikkaan, mutta se kyllä selviää hänelle kirjeistä joita hän löytää. Danieliä ääninäyttelee Richard Topping.

Menneisyys Muokkaa

Suurin osa Danielin menneisyydestä on tuntematonta, mutta joitain päiväkirjamerkintöjä on löydetty. Hän asuu Mayfairissä,Lontoossa ja hänellä oli sisko nimeltä Hazel, josta hän välitti suuresti. Hazel sairastui hyvin nuorena. Hazelin henki riippuu pelaajasta: Jos pelaaja kohtelee ihmisiä hyvin (esim. Agrippaa) Hazel on jäänyt henkiin, mutta jos pelaaja ei välitä ihmisistä on todennäiköistä, että Hazel kuoli sairauteensa. Daniel luki Hazelille paljon tarionoita ja stuja, kun hän (Daniel) ei auttanut isäänsä.

Danielilla on Nyctophobia, eli pimeänpelko. Esimerkiksi kun Daniel on pimeässä jonkinaikaa, hän sanoo outoja asioita esim. "It's cold... It's so cold" tai "That taste... that fragrance... Damascus rose!" Pimeänpelko on myös osasyy sille, että Daniel menettää järkeänsä hitaasti, kun on pimeässä.

The Dark Descent Muokkaa

"Älä unohda... Jotakin on täytynyt unohtua. Varjo seuraa minua... Minun täytyy kiirehtiä. Minun nimeni on Daniel, Asun Lontoossa öh... öh... Mayfairissä... mitä olen tehnyt? Tämä on hullua. Älä unohda, älä unohda. Minun täytyy estää häntä. Keskity! Minun nimeni on... on... Minä olen Daniel."

―Daniel, Pelin alkaessa.

Daniel herää Preussilaisen Brennenburgin linnan käytävältä, jossa ovet aukenevat itsestään, joku murisee nurkan takana ja ilmassa leijuu sumua, mutta tämä ei estä Danieliä etenemästä. Hän tulee huoneeseen josta hän löytää kirjeen itseltään:

Elokuun 19. 1839

Toivoisin voivani kysyä sinulta kuinka paljon muistat. En tiedä jääkö mitään jäljelle sen jälkeen kun juon tämän juoman. Älä pelkää Daniel. En voi kertoa miksi, mutta tiedä tämä..Minä valitsin unohtaa. Yritä olla rauhallinen siinä. Kaikelle on tarkoitus ja sinä olet minun ainut mahdollisuuteni laittamaan asiat kuntoon. Jos jumala suo, Brennenburgin Alexanderin nimi herättää sinussa vihaa. Jos ei, tämä kuulostaa hirveältä. Mene Inner Sanctumiin, etsi Alexander ja tapa hänet. Hänen kehonsa on heikko ja vanha, ja sinun, nuori ja vahva. Hänestä ei ole mitään vastusta. Yksi juttu vielä. Varjo seuraa sinua. Se on elävä painajainen, tuhoten todellisuuden. Olen yrittänyt kaikkea ja mitään ei ole tehtävissä. Sinun pitää paeta niin kauan kuin voit. Lunastakoon meidät molemmat Daniel. Putoa pimeyteen jossa Alexander odottaa ja murhaa hänet.

Entinen minäsi,

Daniel.

Daniel jatkaa matkaansa. Daniel huomaa linnan olevan erittäin huonossa kunnossa, Lisäksi siellä liikkuu hirviötä, ja sisällä muodostuu kummallista punaista kudosta.

Justine Muokkaa

Daniel ei esiinny pelissä, mutta siinä on avaamaton Danielin kirjoittama kirje.